Algemeen Algemeen Naar boven

Wat is SnowBite eigenlijk ?

SnowBite is een next level ski- & snowboardorganisatie die geboren is met een passie voor de bergen.  Als eerste in België brachten ze concepttrips op de markt.

 

Welke doelgroep heeft SnowBite eigenlijk?

SnowBite biedt ski & snowboardtrips aan voor mensen die houden van de bergen en wintersport in het algemeen.  Daar staat geen leeftijd op.  

 

Boeken Boeken Naar boven

Boeken als "individueel" of groepje "individuelen"

Indien je met je gezelschap geen volledig appartement kunt vullen, maar niet graag in staat voor de extra kosten voor een leeg bed, kun je een "individuele" boeking doen. Boek dit samen met je gezelschap en we proberen je samen te leggen met anderen die dezelfde formule kiezen. Je hoeft alleszins nooit te betalen voor een leeg bed!

 

 

Ik heb mijn reis via de website geboekt, wanneer krijg ik mijn factuur en tickets thuis gestuurd? 

Je krijgt automatisch al de documenten via e-mail; zowel de factuur als de tickets. Wil je toch de factuur en tickets per post ontvangen, dan betaal je hiervoor een supplement van €15. Dit kun je tijdens de boeking aangeven. 

 

Hoe kan ik weten of mijn betaling in orde is en hoeveel ik nog moet betalen? 

Je kan op elk moment via MY SNOWBITE kijken wat je reeds betaald hebt en hoeveel je nog moet betalen. Hou er rekening mee dat als je een storting doet er ongeveer één week moet gewacht worden alvorens dit bedrag bij ons terecht komt en zichtbaar is op de website. Bij last-minute betalingen adviseren wij je een betalingsbewijs te mailen naar info@snowbite.be. 

 

Wat moet ik vermelden bij mijn betaling?

Vermeld duidelijk het referentienummer dat op je factuur staat die je per mail ontvangen hebt.  Anders kunnen wij de betaling niet toewijzen.  Per reservatie is er een ander referentienummer.

Annulatie -en reisbijstandsverzekering Annulatie -en reisbijstandsverzekering Naar boven

Ik heb een annuleringsverzekering genomen, kan ik nu mijn reis kosteloos annuleren wanneer ik maar wil? 

De reis kan enkel geannuleerd worden met een aangetekende brief en een officieel mailen naar BVBA Bite Madness (info@snowbite.be) Om de gemaakte kosten te recupereren van de verzekering, moet de verzekering akkoord gaan met de reden van annulatie. Niet BVBA Bite Madness, maar de verzekeringsmaatschappij betaalt je reis al dan niet terug. SnowBite brengt u dan ook in contact met de verzekeringsmaatschappij die dit verder zal afhandelen.

 

Ik heb een annuleringsverzekering genomen, maar nog geen voorschot of resterend bedrag betaald, kan ik nu mijn reis kosteloos annuleren? 

Neen, zeker niet! Het niet tijdig betalen van het voorschot or resterend bedrag wordt niet beschouwd als annulatie. Je hebt immers een reservatie gemaakt, welke je alleen kunt annuleren met kosten. Bovendien heeft u de algemene voorwaarden aangevinkt waardoor je akkoord gaat met de annulatievoorwaarden. 

Zelfs in geval van annulatie moet de totaalprijs van de reis binnen de twee weken na annulatie worden betaald aan BVBA Bite Madness. Het saldo wordt na onderzoek van het dossier door de verzekeringsmaatschappij al dan niet terug gestort. Indien er geen betaling plaatsvindt aan BVBA Bite Madness, wordt een advocaat en gerechtsdeurwaarder aangesteld. 

 

Ik heb geen annuleringsverzekering genomen en ook nog geen voorschot of resterend bedrag betaald, kan ik nu mijn reis kosteloos annuleren? 

Neen, zeker niet! U heeft de algemene voorwaarden aangevinkt waardoor je akkoord gaat met de annulatievoorwaarden en annulatiekosten. Hieronder de annulatiekosten en annulatievoorwaarden.

  • Meer dan 8 weken voor afreis: €250
  • Minder dan 8 weken voor afreis: 30% van het totaal
  • Minder dan 6 weken voor afreis: 50% van het totaal
  • Minder dan 4 weken voor afreis: 75% van het totaal
  • Minder dan 1 week voor afreis: 100% van het totaal

 

Zelfs in geval van annulatie moet de totaalprijs van de reis binnen de twee weken na annulatie worden betaald aan BVBA Bite Madness. Indien er geen betaling plaatsvindt aan BVBA Bite Madness, wordt een advocaat en gerechtsdeurwaarder aangesteld waar interesten en kosten zullen worden aangerekend.

 

Wat is de procedure om te annuleren ?

Alle annulaties dienen aangetekend te worden verstuurd naar BVBA Bite Madness, Processieweg 22, 8820 Torhout (postdatum geldt als annulatiedatum) 

 

Als ik niet betaal, wordt mijn reis dan automatisch geannuleerd?

Neen, indien je niet mee gaat of annuleert dan moet je dit altijd aangetekend en volgens de annulatievoorwaarden aan ons bevestigen (zie hierboven)

 

Wat houdt de reisbijstandsverzekering via exact in?

SnowBite voorziet samen met zijn verzekeringsmaatschappij een complete wintersportverzekering die je tijdens je sneeuwvakantie op de pistes beschermt. Wij verzekeren je 24 uur op 24. 

 

Via één enkel telefoonnummer of e-mail kan je overal ter wereld een bijstandsverlener in België bereiken die persoonlijk voor je hulpverlening zal zorgen. Geniet een zorgeloze skivakantie!

Wat zijn de voornaamste garanties gedekt door mijn skiverzekering? 

  • Ongeluk in de bergen, op of buiten de skipistes? Wij vergoeden de opsporings-en reddingskosten.
  • Hulpverlening en vergoeden van de medische kosten in het buitenland tot 25.000 €
  • Repatriëren van het slachtoffer van ziekte of ongeluk samen met een verzekerde medereiziger naar keuze
  • Als je niet kan terugkeren door onverwachte weersomstandigheden (lawines, afgesloten wegen), vergoeden wij de bijkomende kosten voor de verlenging van de reis, zowel voor het transport als de overnachtingen
  • Moet je je verblijf annuleren wegens ziekte, ongeval, overlijden of hospitalisatie? Dan betalen we je reis terug tot max. 1.250€ 

 

 

Vervoer Vervoer Naar boven

Wat moet ik doen als ik pas s’avonds laat aankom op de bestemming?

Wanneer je verwacht na 18.00 uur in je accommodatie aan te komen, doe je er goed aan een sms te sturen naar de SnowBite stationsverantwoordelijken, dan zijn ze op de hoogte en kunnen ze de sleutel op een afgesproken plaats leggen.

 

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Er is per persoon plaats voor het meenemen van één tas of koffer, één paar ski's (met stokken en schoenen) of één snowboard (met schoenen) en handbagage (max 2 kg). Dit alles mag bij elkaar maximaal 20 kg wegen. In een snowboardhoes mag niet méér zitten dan 1 snowboard (dus ook géén overige bagage als snowboardschoenen, kleding e.d.). Indien mogelijk, de bindingen van het snowboard afhalen. Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen of in je bagage te stoppen. Indien je te veel bagage hebt, is de chauffeur verplicht deze te weigeren. Zorg je er altijd voor dat er labels aan je bagage bevestigd zijn. Je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je bagage.

 

Zijn sneeuwkettingen verplicht als ik met eigen vervoer ga?

Sneeuwkettingen zijn verplicht in de Alpenlanden. Laat je ruim voldoende informeren over het rijden naar de wintersport en ga goed voorbereid op vakantie.

 

Zijn winterbanden verplicht in de Alpen?

In de Alpenlanden is er geen wet die de uitrusting van een voertuig met winterbanden voorschrijft. Wie echter op met sneeuw bedekt wegdek met ondoelmatige voertuiguitrusting (bv. zomerbanden) strandt kan tot verantwoording worden geroepen. In de praktijk houdt dit in dat de politie wel handelend kan optreden als het overige verkeer in gevaar wordt gebracht of de doorstroming van het verkeer wordt belemmerd. Het argument 'ondoelmatige voertuiguitrusting' kan ook gebruikt worden bij de bepaling van de schuldvraag bij verkeersongevallen. Het reizen zonder winterbanden geschiedt daarom volledig op eigen verantwoordelijkheid van de bestuurder.

 

Skipas Skipas Naar boven

Is de skipas inbegrepen in het basispakket?

Ja deze is inbegrepen.  Bij je boeking kan je steeds kiezen voor een uitbreiding van deze 6 daagse skipas naar bijvoorbeeld een 7 daagse of 8 daagse skipas.

 

Op welke dag gaat de skipas in?

De 6 dagen skipas start op zondag en eindigt op vrijdag.  Een 7 dagen skipas start op zondag en eindigt op zaterdag.  Een 8 dagen skipas gaat in op zaterdag en eindigt op zaterdag.

 

Het ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Mocht je tijdens je vakantie om wat voor reden dan ook één of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van je skipas, dan dien je zelf ter plaatse met de liftmaatschappij contact op te nemen voor een eventuele restitutie. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via SnowBite te regelen.

 

Waarom gaat de skipas niet in op de zaterdag (dag van aankomst)?

Omwille van verkeers- of weersomstandigheden kan het voorvallen dat de bus vertraging oploopt waardoor je ook later aankomt op bestemming. Moest je dan hebben bijbetaald voor een skipas op de dag van aankomst en je komt pas 's middags aan, dan heb je die skipas voor niets bijgeboekt want je kan maar een halve dag skiën dan. Wil je dan toch graag al gaan skiën/snowboarden op de zaterdag van aankomst, koop je best ter plaatse een skipas aan het skipasloket. Op die manier kan je bekijken wat jou het voordeligst uitkomt en waarvan je het meest geniet gaat hebben.

 

Ski- & snowboardhuur Ski- & snowboardhuur Naar boven

Is het goedkoper om materiaal vooraf via SnowBite te boeken ?

Het is inderdaad goedkoper om via SnowBite materiaal te huren dan ter plaatse, daar zullen de tarieven een stuk hoger liggen.

Skiles Skiles Naar boven

Wanneer starten de ski- & snowboardlessen?

De ski- & snowboardlessen van SnowBite starten altijd zondagmorgen.  Voor de beginnerslessen bij ESF, is het de skischool die beslist wanneer de lessen doorgaan.

 

Worden de ski- & snowboardlessen gegeven door gediplomeerde SnowBite monitoren?

De ski- & snowboardlessen zijn het stokpaardje van SnowBite en SnowBite heeft speciaal voor jou de allerbeste ski en snowboardleraren voor jou geselecteerd.  Alle monitoren zijn in het bezit van een diploma en is een van de voorwaarden om bij de SnowBite crew te behoren.

Waarborg Waarborg Naar boven

Hoe gebeurt de afhandeling van de waarborg? 

de afhandeling van de waarborg is een zaak tussen de reiziger en de accommodatieverschaffer.  Bij de check-out wordt het appartement gecontroleerd en indien er gebreken zouden zijn, zal er een bedrag van de kredietkaart worden afgehouden.  Je doet er dus goed aan bij aan bij aankomst de mogelijke gebreken te melden aan de receptie of op te schrijven op je inventaris.

Wanneer er bij check-out bevestigd wordt dat het appartement in orde is en dus in dezelfde staat werd achtergelaten als bij aankomst een week eerder, vraag je hier ook best even schriftelijke bevestiging van aan de lokale accommodatieverschaffer.

SnowBite kan niet aansprakelijk gesteld worden voor meningsverschillen tussen de reiziger en de lokale accommodatieverschaffer en is niet verantwoordelijk voor de afhandeling van de waarborg.

 

Wat als ik geen kredietkaart heb?

Er zijn een aantal oplossingen hiervoor:

  • Waarborg laten betalen door één van je medereizigers
  • Kopie vragen van je ouders of familie (zowel voor- als achterkant)

 

Kan ik de waarborg cash betalen?

Neen, de waarborg kan niet cash betaald worden.  De accommodatieverschaffers willen enkel een appartement geven als ze de kredietkaart gegevens hebben.

 

Wordt het bedrag volledig van de creditcard gehaald?

Neen, enkel het bedrag wordt geblokkeerd.

Reisdocumenten & paspoort Reisdocumenten & paspoort Naar boven

WANNEER ONTVANGEN WE DE EXACTE VERTREKINFO?

Exact één week voor vertrek ontvangt u de vertrekinfo en vertrektijden (meestal is dit de vrijdag de week voordien)

 

Heb ik een paspoort nodig of is een ID-kaart voldoende?

Een ID- kaart is voldoende.